Måndag...

Vad kan man säga när det är måndag morgon!? Trött!!!!! Men det är ju bara till att kliva upp och jobba när telefonen ringer. Fick första samtalet vid fem över sex. Stenungsund behövde hjälp med en lastbil och släp som stod i Stora höga. Vart till att ringa ut våran tung bil men han var tydligen trött eller nåt för han orkade ju inte ta det jobbet är faktiskt lite less på honom!!!! Problemet löste sig ändå. Sen ringde telefonen vid 6.45 igen! Denna gången var det SOS som hade jobb till mig en stycke stulen Saab som ville till verkstad! Så det vart att snällt kliva upp och klä på sig och ut i kylan! Det har ju faktiskt kommit lite kyla även här. Hittade polispatrullen som stod på plats och lastade Saaben. Hann nästan lasta av Saaben när nästa samtal kom från SOS denna gång en Partner som inte starta, strömlös hette det. Lastade av min Saab för att i ilfart ge mig av till den andra bilen(kunden ska inte behöva vänta mer än nödvändigt). Kom fram till bilen och mycket riktigt den var "död" men jag kom fram till att den var lite väl "död" med tanke på att den bara gått 600 mil. Så efter lite undersökande lokaliserades felet! Det visade sig vara ett standard fel på Partner! Som jag misstänkte! Så fixade det och kunden kom iväg. Sen vart det hem i full fart så jag kunde ta hand om Madde så Mrs Engström får vila en stund. Hon sover ju inge vidare eftersom hon har ont i nacken! Var ju en otrevlig olycka hon var med om för ett par år sedan. Stackars Mrs Engström. Nu hoppas vi att det ska visa nåt på magnet röntgen så de kan göra nåt så hon blir bra.


Mer pladder av

// Mr Engström


Fortfarande som Wallenbergaren fast utan Wallen!;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackare där,låter som om du tycker lite synd om dig själv.

2008-12-29 @ 18:32:39
Postat av: Mr Engström

Japp det e synd om mig, men nej jag klagar inte anonymnt!:)

2008-12-29 @ 22:13:27
URL: http://mrandmrsengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0