Dålig...

...har jag varit på att blogga senaste tiden! Men men, jag har inte tiiid.... Eller det har jag väl egentligen, har bara inte tagit mig tiden... Det är ganska konstigt, trotts att man är arbetslös och borde ha all tid i världen till att göra saker, så hinner man ändå inte med. Hur hinner man då, när man jobbar heltid!? På något sätt så gör man det också, men just nu kan jag inte för mitt liv få ihop hur det går till! Men då behöver man å andra sidan inte hålla på att ringa massa samtal till arbetsförmedlingar och a-kassor och annat. Just nu går dagarna i första hand till att söka jobb och ta hand om Madelene, som bara får vara 15 timmar i veckan på dagis. Tycker faktiskt mest synd om henne, som inte får vara där mer! Verkar dock som att hon tyvärr inte trivs så bra, där hon har hamnat nu. Har pratat lite med personalen i morse, så vi får väl se om det blir bättre, eller om vi ska börja titta på om det finns möjlighet att kanske byta avdelning. Finns nämligen bara en tjej i hennes ålder på den avdelning hon går på nu och hon går också bara 15 timmar i veckan och inte samma timmar som Madde. Och det är fem killar i hennes ålder och några av dem är tydligen, enligt Madde, dumma, nyps och puttas.... Personalen på dagis är i alla fall bra och lyssnade på det jag hade att säga i morse och verkade ha uppmärksammat det här också, så det skulle ta tag i det, så det känns lite bättre efter det samtalet i alla fall.

Näää, nu är det dags att åter gå till jobbsökandet och telefonen! =)

//Mrs Engström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0