Blöta....

...strumpor är inte skönt! Nu har man som sagt fått jobba lite! Vart väckt vid 00.30 bil i diket! Var en taxi som låg i diket i Kullavik. Bara kasta på sig kläderna och ge sig av! Var lite svårare än tänkt bara att ge sig av så det vart i med fyrhjulsdriften. Sen gick det som på räls. Ringde kunden när jag närmade mig för att få en mer exakt vägbeskrivning! Då säger kunden till mig att jag har mer jobb på plats! Oki tänker jag det är lugnt. Kommer fram och får se tre bilar i diket! Så det vart till att dra upp dem i tur och ordning och eftersom taxin ringde så började jag med honom! Efter mycket om och men fick jag således upp alla tre bilarna. Så det vart färd hemåt tänkte fika en snabbis med "sonen" som varit ute på en trafik olycka! Men kom inte hela vägen fram då jag fick nästa jobb! En taxi som krockat med en annan taxi i centrala GBG. Så iväg till den och bärgade den till Partille. Sen när den var klar då vart det en snabb och jag menar verkligen snabb kopp kaffe på Preem med "sonen". Nu har jag kommit hem och fått av mig mina blöta strumpor! Tyvärr så verkar all fina snö som kommit under kvällen töa bort! Nu ska jag gå in och värma mig på min underbara fru! Sov nu gott alla!


// Mr Enström


Wallenbergaren utan Wallen gör åttor i snön:)

Kommentarer
Postat av: Ammis

Godmorgon! Jo det var det jag tänkte, att du skulle få fullt upp hela natten. Men du, måste du värma dig PÅ din fru??? Kan inte tänka mig att hon blir så lycklig när en frusen o. kall Mr Engström störtar in i sovrummet och ska värma sig PÅ fru´n, börja vid sidan om åtminstonne...ha ha.

Ha det gott iaf och som du säger så är nog snön borta under dagen.



Kramelikramar

2009-02-22 @ 08:02:13
URL: //http://ammis.bloggagratis.se/
Postat av: Mamma

Att eran snö är borta, kan bero på att ni skickade den upp till oss:) Fy fan, vi som hade så torra och fina vägar, nu blir det till att sitta i kö till jobbet imorgon, för som du sa, så kan ju inte folk köra bil för att det har snöat:( Sist det var så här så låg jag också ensam i vänsterfilen, alla andra ligger i häcken på varandra i högerfilen, konstigt att det blir seriekrockar!!!!

Ha det gott, och kör försiktigt:)



Puss & Kram

2009-02-22 @ 10:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0