God morgon

Madde vaknade vid 6 snåret i morse, och det ända jag kunde tänka var, nej nej nej inte nu! Men hon kröp över i våran säng (vi har förtillfället hennes säng inne i vårat rum, så det är bara krypa i mellan) och la sig tillrätta en stund till. Hon vaknade inte fören vid åtta igen. Jag var i och för sig lika trött då, men men, då är väl allt som det ska! =) Här är det dock ingen vidare rolig morgon, det är hel grått ute och jag tror våran lilla snö som kommit de senaste dagarna har börja smälta! 
=( Tråkigt för barnen! Nä, dags att försöka skaka liv i mig själv! =)

Lite om dagen i historien då...

1281 - Simon De Brion blir påve med namnet Martin IV.
1612 - Slaget vid Kölleryd, där svenskarna under Jesper Mattson Cruus af Edeby besegrar danskarna under kung Kristian IV.
1808 - Ryssland anfaller Sverige vid Abborrfors i Finland.
1949 - Brent Spiner föddes (mest känd som Data i Star Trek).
1950 - Håkan Nesser föddes (svensk författare).
1962 - Jakob Eklund föddes (svensk skådespelare).
1963 - Den första Telstarsatelliten togs ur bruk.
1979 - Jennifer Love Hewitt föddes (känd från serien Ghost Whisperer)
1987 - Olof Johansson väljs till Centerpartiets ordförande.

Idag är det också flaggdag i Norge, då H. M. Konung Harald V fyller år.
Det är också "Den officiella modersmålsdagen", inrättad av FN-organet UNESCO 1999.



Va mamma och pappa är tråkiga, som bara står och gifter sig!
Undrar vad alla människor gör här!


Försök att ha en färgglad dag, trotts det gråa vädret! =)

//Mrs Engström

Kommentarer
Postat av: Ammis

Väldigt vad mkt kunskap du sitter inne med....man kan ju bli riktigt allmänbildad om man går in här varje dag....ha ha.

Jo dagen ska jag/vi försöka förgylla trots det trista vädret, man är ju inte roligare än vad man gör sig..eller hur?? Ska ju komma en jädrans massa mer snö efter vad jag förstått så räkna med utryckning under kvällen/natten Mr Engström. Ta det vackert bara.



Kramelikramar till er

2009-02-21 @ 12:20:08
URL: //http://ammis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0