Så var det lördag igen...

Och Madde vaknade inte alltför tidigt, fick gå upp strax efter åtta, så jag ska nog inte klaga alls... =)

Försökte skaffa en ny mailadress igår, med mindre bra resultat... Behöver en ny adress, då jag för lite drygt två månader sen bytte efternamn... =P Har sedan tidigare haft en personlig mailadress, med mitt namn och vill ju gärna fortsätta ha det, fast med rätt namn. Konstaterade att jag ska köra dubbelt ett år i alla fall. Varför gick det inte så bra i går då? Jo, det började med att jag hittade rätt adress, so far so good... Sen så skulle jag pröjsa med mitt visa kort, och det var då problemen började. Det gick inte, provade en gång till, det gick i alla fall inte. Testade då med Mr Engströms kort, gick inte det heller. La ner projektet och så åkte vi med Madde till Bushuset i stället! =) Sen när vi kom hem på eftermiddagen, provade jag igen, gick inte nu heller. Ringde till mamma och kollade om hade något annat kort än visa, vilket hon hade, så vi provade med det, men det gick självklart inte heller. Suck! Provade efter detta att betala med paypal i stället, har aldrig testat det förut, men det fungerade faktiskt! Heruka, kors i taket!! Fick bekräftelse på min gamla mail, om att jag startat en ny mail och att jag hade lyckats med betalningen via paypal. Testade att logga in på mitt nya konto, vilket inte fungerade, inte så konstigt, var alldeles ny öppnat, kanske får ge dem några minuter i alla fall.... Provade igen efter middagen, och det fungerade fortfarande inte... "Men hallå", suck! "Kom igen nu då"!! La ner det igen och tittade på film med älsklingen istället, blev några öl också, gott gott! =) Nu på morgonen har jag åter igen provat, men det går bara inte! Och har också upptäckt att det dragits pengar från mitt konto, alla gånger som den sa att det inte fungerade! Taskigt! Är ganska besviken, då jag varit kund hos denna mailleverantör i snart 10 år och faktiskt aldrig haft problem tidigare! Har nu mailat dem, och väntar på svar.

För att åter gå till lördagen då! =)
Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag! Men nåt kul blir det alltid! =) Och i kväll börjar melodifestivalen, vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta! Har aldrig varit särskilt förtjust i melodifestivalen, känns som ett mer eller mindre "måste". Missförstå mig rätt, det är självklart ingen som tvingar mig, men om man överhuvudetaget ska kunna föra en dialog med en annan människa de närmaste veckorna, så är det ett måste att se på festivalen! Den är det stora samtalsämnet i dryga månaden framåt! Men men, har faktiskt överlevt med att titta på den de senaste åren, så jag ska nog överleva i år också! ;-)

Ha en suuuper skön lördag! =)

//Mrs Engström


Kommentarer
Postat av: Josephine

DU har blivit utmanad...



"Gå in i mappen där dina bilder ligger, gå sedan till den sjätte mappen och välj den sjätte bilden i den aktuella mappen, släng upp bilden på bloggen och skriv något om den. Utmana sex andra personer och länka till dem"



2009-02-07 @ 22:19:00
URL: http://www.metrobloggen.se/mediahoran

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0