Debatter...

...Satt inne på ett forum som jag brukar ha koll på. En person hade startat en tråd som hade med barn i bilen att göra! Så jag började fundera lite. Har ju Madde med mig i bilen när det behövs(dagis stängt, Eller nåt annat) Började då fundera på hur gör andra som precis som vi inte har Mor/farföräldrar i närheten!? Med tanke på dagens sverige så har man ju inte råd att vara hemma från jobbet! Sen den debatt som leds där är lite konstig!? För ena sekunden så är det inte okej att ha med sig nån i bilen!!!!! För att sen nästa sekund så är det helt okej att ha med nån som åker med för att lära! Sak frågan är den samma inne på det forumet man ska ha passagerarstolen till kunder! Inte till nån annan! Så dubbel moral!! Japp så det var det! Har haft jour inatt! Vilket innebär att man är ledig dagen efter! Om det inte är polis vecka. Ska väl se vad dagen har att erbjuda. Ska väl kolla om man kan få en liten banner som visar folks ip på sidan! Undrar om man kan det på en blogg!?

// Mr Engström

Wallenbergaren utan Wallen är ledig!!:)


Kommentarer
Postat av: Melissa

Hm... ja, det låter minst sagt som en ganska inkonsekvent debatt.

2009-01-15 @ 12:47:44
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: I D A

Det är väl kanske mycket en bärgare får se som ett barn inte ska behöva se?!

2009-01-17 @ 02:42:28
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Sonen

Jag har bara varit först på plats en gång av alla trafikolyckor, och det var för att jag kom när det precis hade hänt, så egentligen tror jag inte bärgare får se så mycket olyckligt i det stora hela

2009-01-17 @ 19:52:28
URL: http://mrandmrsengstrom.blogg.se/
Postat av: I D A

Så nerblodade bilar är helt okej för barn att se?

2009-01-19 @ 10:55:06
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Mrs Engström

Kan inte svar för andra som har med sig sina barn i en bärgningsbil, men jag vet att våran dotter aldrig har sett några sånna olyckor. Sen är det väl så att om man inte kan ha med sig barn i en bärgningsbil för att de kan se en bilolycka med blod, så kan man väl aldrig ta med sig ett barn i någon bil, för man kan faktiskt se exakt samma sak från vilken bil som helst! Sen är det också så att det är väldigt sällan bärgaren kommer till olyckan medan de skadade är kvar vid olycksplatsen. Jag har åkt med i bärgaren till och från i över fyra år, och har vid kanske tre tillfällen sett sånna olyckor, och alla dem var i Sthlm, där bärgarna "raggade" på jobb, dvs åkte på polisradio. I gbg så blir alla olyckor utringda av LKC, och där av att de skadade redan är avförda när bärgaren kommer till plats. Dvs att det mer troligt att ett barn får sen en "blodig" olycka om det sitter i en vanlig personbil och passerar olyckan!

2009-01-19 @ 11:08:46
URL: http://mrandmrsengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0