Varsel, varsel...

Vi i Göteborg har varit väldigt drabbade av varsel, framför allt på Volvo, men även på många andra företag. I går kom ett nytt varsel, nämligen att Telia ska varsla. Det kommer drabba Göteborg hårdast och inom området bredband. Vilket innebär att det är jag och mina kollegor som kommer sitta löst till! För min del så känns det lite som att det kvittar just nu. Dels så ska vi flytta, så jag måste hitta ett nytt jobb i alla fall. Men också, att jag varit sjukskriven i snart ett halvår, och kan troligtvist inte ens gå tillbaka till min arbetsplats. Just nu så har jag blivit inskriven på arbetsförmedlingen, pga att min arbetsgivare inte kunnat hitta någonstans där jag kan arbetsträna. Jag är dock fortfarande inte med på varför jag ska arbetsträna och till vad jag ska arbetsträna, när jag inte ens fått en diagnos! Men men, det är så det fungerar på försäkringskassan idag. Ska i slutet på denna vecka förhoppningsvis få svar på min magnetröntgen, som jag gjorde i förra vecka. Hoppas bara att det visar någonting, så jag kan få ett slut på värk och sjukskrivning och kunna arbeta igen! Idag kom det nya varsel på Volvo igen, så det är nog bara en tids fråga innan det kommer drabba bärgningsbranschen också!

För övrigt har dagen varit bra idag. Vi har varit och köpt en ny torktumlar till Mullsjö, så nu kan vi få torra kläder när vi flyttat dit! =) Har tagit en rond i tvättstugan idag också, skönt att ha det gjort för denna vecka. Sen har det bara varit det vanliga, diska, laga mat och ta hand om Madelene. Har äntligen tagit mig i kragen och börjat läsa Liza Marklunds senaste bok! =) Har inte kommit så långt än, men den verkar riktigt bra den här också! Väntar fortfarande med stor iver på nästa bok från Camilla Läckberg, får hoppas på att den kommer snart! =)

Hoppas alla andra också haft en bra dag! =)

//Mrs Engström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0