Äntligen....

....så är taket klart! Har nu målat det sista av taket så nu är det bara att vänta på att det skall torka! Har bara den lilla biten bakom fläkten kvar att måla ett par vänder till! Upptäckte att MDF suger färg som bara den. Så det får bli ett par omgångar med färg där! Madde har varit på dagis i dag med. Jag åkte inte med idag eftersom rörmokaren skulle ha kommit på förmiddagen men ringde när klockan var 10.50 och sa att han skulle komma vid 8 i morgon! Så det blir upp i morgon. Satt och tittade i kvällsblaskorna och såg detta :


Den dramatiska tisdagsförmiddagen i Göteborg i korthet:
7.06 : Vid lastbryggan till Hemköp vid Frölunda torg hittar byggnadsarbetaren Roy Johansson en misstänkt bomb. Ett stort område spärras av för gående och spårvagnstrafiken stoppas. Kartongen med den misstänkta bomben beskjuts av robot och efter 2,5 timmar blåses faran över och avspärrningarna hävs.

- Jag vill väl inte kalla det gangsterstad, men det börjar bli lite för många sådana här händelser, säger Björ Blixter vid göteborgspolisen.


9.56 : I en gångtunnel mot Marieholmsgatan vid Gamlestadstorget hittas en liknande låda som den i Frölunda. Området spärras av och all spårvagns- och järnvägstrafik i området stoppas. Även här beskjuts lådan och avspärrningarna kan hävas efter några timmar.

- Vi kan inte utesluta att det finns ett samband mellan de båda bombhoten, men vi har inte fått det bekräftat, säger polisens presstalesman Björ Blixter till GT.se.

10.18: På Stora Nygatan blir en chaufför rånad på ett antal paket. Chauffören får ordentligt med stryk, men gärningsmännen tycks inte ha använt något tillhygge.

11.09: Wranges guldsmedsaffär på Linnégatan utsätts för väpnat rån.
11.16:
En godisbutik på Brunnsgatan i Annedal utsätts för väpnat rån. Inte heller här tycks man få med sig något byte.




Kom fram till ännu mer att jag är glad att vi flyttade från GBG! Kan ju inte påstå att jag saknar det direkt! Förvisso så saknar jag kamraterna men de kan man hälsa på! Ja jag saknar dig "sonen"! För att sen åka hem till våran lugna vrå. Sen skall man väl inte påsta att våran lilla håla är helt skonad från skit men det är bra mycket bättre! Nej nu får det vara färdig skrivet för nu! Ha nu så kul där ute i snön! Vi har 1½ dec snö och ca 5 minus! Snöbollskrig någon!?

// Mr Engström


Wallenbergaren utan Wallen är glad att han lämnade bärgaren kvar!


Ps jag blir arg när den byter text när inte jag vill!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma/Svärmor/Farmor/Pia

Hoppas att ni inte har ätit pizza i Jönköping, det är vad nyheterna häruppe handlar om idag!!!!

En j...a massa människor som har insjuknat i maginfluensa (vinterkräksjukan)!

Håller tummarna för att ni klarar er.



Kram

2009-03-24 @ 16:25:34
Postat av: Ammis

Ja det var väldans vad dom håller på där nere i Storstaden. I Trollhättan händer väl inte så mkt som i Göteborg men visst är det skit här också. Ska jag vara ärlig så har jag faktisk pepparspray i min ficka när jag cyklar till jobbet, eller rättare sagt den ligger där jämt så nåde den som hoppar på mig, den ska jag spraya i fejjan så den aldrig ser dagens ljus mer...hi hi.

Ja just det, ni har väl inte ätit pizza? Nej, då hade ni nog skrivit om det. Urrkkk...är så trött på all skit på restauranger, har själv faktiskt blivit matförgifta på köttbullecafe´t i Göteborg, men då åt jag en kycklingmacka m. pesto....fy fan rent ut sagt va dålig jag va. det höll i sig i 3 dgr, va helt utmärglad.

Ha det bra på er.

Förresten, Jens är på väg till Nässjö, åker väl förbi Jönköping då, ska säga till honom att han vinkar till er ;0)



Kramelikramar

2009-03-24 @ 18:17:03
URL: http://ammis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0