Har ni....

....tid!? Så kommer väl här ett jätte inlägg! Har ju varit lite dåligt med uppdaterande under helgen! Så vad har hänt i helgen!? Man kan säga att vi fått upp en vägg. Vilket jag känner mig lite stolt över då jag aldrig byggt upp en vägg. Tillråga på allt så har vi även fått dit en dörr med karm och allt! Har kommit på att det där med karm och karm skruv är jobbiga saker:)! Men som sagt det är på plats och faktum är att det ser nästan bra ut! Så våran helg har gått i byggandets tecken! Vi har ju fått åka runt och kolla vilka saker som behövdes och vart man kunde få det billigaste! Så efter lördagen så hade vi fått upp en stomme som vi kunde sätta in dörren i. När sedan kvällen kom så tog vi och tände ljus överallt så vi bara väntade in det magiska klockslaget! Så när klockan vart 20.30 så stängde jag av huvudströmmen! Min fru och jag tog och spelade lite monopol i ljusets sken. Vart riktigt mysigt tyvär så förlora jag! Sen på söndagen så vart det efter lite stress (glömde att flytta klockan) hyra släp och åka till Jönköping för att köpa lite skivor till själva väggen! Så när vi väl kom hem så vart det att montera en karm! Efter mycket om och men så kom den på plats. Efter det vart det till att gå ut i garaget och kapa till skivor så det även skulle bli lite väggar också! Så nu har vi då fått dit väggarna utåt så dagen skall gå åt till att få dit väggarna på insidan! Har precis släppt av Madde på dagis det känns så skönt att det går så bra! Vi fick ju en kort inskolning då de tyckte att hon var så duktig. Ska väl ta en kopp kaffe och ge mig ut i garaget för att börja så det blir klart nångång! Tänkte ju att det kunde vara klart när "sonen" kommer förbi idag. Ska bli kul att han kommer vi saknar att ha honom springandes! Det är ju ingen som "snor" datorn längre! Nej nu kastar vi väl in lite bilder!



Se vad fint det blir!

// Mr Engström

Wallenbergaren utan Wallen leker snickare på heltid!

Kommentarer
Postat av: Mamma/Svärmor/Farmor/Pia

Ser ju riktigt bra ut på bild iallafall



Kram

2009-03-30 @ 09:38:26
Postat av: mamma, svärmor, mormor

Hej! Vad duktiga ni är. Det blir jättefint när ni är klara. Kramar till er alla













2009-03-30 @ 11:35:04
Postat av: Morbror Björn

Kanonfint blev de' då. Sugen på att extraknäcka i sommar? ;)

2009-03-31 @ 11:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0