Seg dag...

...nu igen! Börjar bli en ful ovana! =P Har blivit lite små plock och lite tvätt och sånt, men annars mest bara lallat runt och varit lite små seg. Just nu ligger Robin uppe i sitt, eller ja det som skulle blivit hans rum, och sover. Mr E står i köket och håller på med maten och Madelene och mormor sitter i soffan (undrar vem som somnar först av de i soffan!). Jag sitter mest och väntar på mat.... =P Efter maten blir det äppelpaj med vaniljsås, som jag gjorde för en stund sen, gott gott! =)

Lite historia också....

492 - Felix III blir påve.
1781 - Planeten Uranus upptäcktes.
1809 - Gustav IV Adolf fängslas och fråntas möjligheten att regera.
1894 - Den första stripteaseshowen äger rum på varitén Divan Fayonau i Paris.
1940 - Klockan 11.00 (Helsingforstid) upphör Finska vinterkriget.

1942 - Sjutton tidningar beslagtas av regeringen för att de har publicerat en artikel om tyskarnas tortyr i norska fängelser.

1996 - Dunblanemassakern äger rum, 16 barn och en lärare skjuts till döds i Dunblane, Skottland.

2004 - Fem personer grips som misstänks vara inblandade i terrordådet i Madrid, två dagar tidigare samma år. Orsaken till gripandet är att man erhållit information från en mobiltelefon som återfanns i en odetonerad sprängladdning.





Ha en trevlig kväll. Och se upp för olyckor, då det återigen är fredagen den trettonde! (Var ju faktiskt en förra månaden också!)

//Mrs Engström


Kommentarer
Postat av: Ammis

Godmorgon. Jo jag hörde att Robin va hos er och han skriver ju på sin blogg så man blir alldeles förvirrad...??? Han ringde igår kväll men jag hade somnat så hälsa honom gärna att jag ringer på väg ner till Göteborg.

Hoppas eran helg blir bra., "lalla" ni vidare i ert nya hem, det är mysigt att bara va och ändå få lite gjort här och där. Låter gott med äpplekaka, nått jag är svag för, mmmmmm..gott.

Sköt om er och hälsa.



Kramelikramar

2009-03-14 @ 06:08:35
URL: http://ammis.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0