Vad är det här!? Ett nytt inlägg!! =)

Har varit en väldigt lååång bloggtorka här hemma! Dels har det varit massa annat som har tagit upp tiden, bland annat våra byggprojekt... Snart är det dags för att sätta upp tapeter på övervåningen, ska bli spännande att se hur det blir! Framför allt efter som vi har sån stor erfarenhet av att sätta upp tapeter.... =P Sen försöker jag med att bli lite nyttigare här i livet, dvs att jag försöker sluta röka.... Det är inte alltid så lätt, men men... Det är faktskt bara att sluta, eller!? Gäller bara att försöka hålla humöret uppe och inte låta det gå ut på familjen! =) Har haft min tankar på lite annat också, är nämligen så att min pappa tänker fylla år ganska snart, och han fyller 60 år! Så vi har försökt komma på något bra att köpa till honom i present, men vad köper man till någon som har allt, några bra förslag!?

Har också varit på arbetsförmedlingen i den här veckan, och måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad!!! Jag har, som en del som läser här redan vet, problem med min nacke. Har varit sjukskriven en längre tid och även varit tvungen att sluta mitt arbetet pga av det. Har under denna tid försökt få hjälp av läkare och försäkringskassan för att kunna komma tillbaka till arbetslivet, men utan några resultat. Och nu ser det ut som om jag äntligen kan se lite ljus i slutet av tunneln!! Ska få träffa en arbetsteraput, för att testa arbetsförmåga för att kunna komma tillbaka till arbete. Kommer antagligen inte kunna arbeta 100 %, men allt är bättre än inget! =) Känns bara så j-vla (ursäkta ordvalet!) skönt att äntligen ha en myndighetsperson på min sida och känna att livet äntligen kan gå vidare!! =) Kommer förmodligen aldrig bli av med värken, men jag kommer kunna arbeta igen, och det betyder super mycket för mig!! =)

Ha en fantastisk dag!! =)

//Mrs Engström

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Håller tummarna för dig Malin, både med att sluta röka, och att få hjälp från arbetsförmedlingen:)



Lycka till



Kram

2009-05-20 @ 19:47:56
Postat av: Ammis

Önskar dig verkligen lycka till med arbete framöver. Låter ju för bra för att vara sant att man får sånna personer på sin sida. Men "undrens tid är inte förbi". Vad är det för skada du har, hur kommer det sig, olycka kanske???



Ha nu alla en underbar helg.



Kramelikramar till er

2009-05-21 @ 08:18:29
URL: http://ammis.bloggagratis.se/
Postat av: Mrs Engström

Stämmer bra med bilolycka, var för 5 år sedan (årsdag i morgon faktiskt...). Voltade 2 varv med en Merceders Vito uppe på ett mitträcke, på en påfart till E4:an i Sthlm... Gick där ifrån med ont i nacken, en bula i huvudet och ett blåmärke på benet, så jag hade tur i alla fall. Och är väldigt glad över att jag var ensam i bilen och inte drog med mig några andra bilar i olyckan. Är än idag inte klart vad som hände, men orsakades troligen av en punktering på ett bakdäck...

2009-05-21 @ 14:34:33
URL: http://mrandmrsengstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Köp en upplevelse åt honom! Tex en konsert, eller spa eller en utekväll för två eller bio eller nåt!! :o)

2009-05-25 @ 19:25:23
URL: http://daphneh.blogg.se/
Postat av: Mrs Engström

Tack för tipset Sandra! =)

2009-05-26 @ 09:43:40
URL: http://mrandmrsengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0